Chili-kycklingkungen!

Såhär smaskiga blev våra burgare!

Hej igen!

Kom på att vi lovade att dela med oss av dagens lunch - den kungligt goda, och nyttiga Chili-kycklingkungen! Orvar ligger redan och snarkar men jag kände att jag bara måste lägga upp receptet för er som väntat hela dagen. Så här gör man en av de godaste hamburgarna som finns:

Ingredienser för 4 portioner
4 st. grova hamburgerbröd från Korvbrödsbagarn
2 kycklingfiléer
2 msk olivolja
1-3 msk sambal oelek (chilipasta på burk)
Salt
Vitpeppar
1 st. rödlök
Ruccolasallad

 

Dela kycklingfiléerna på längden, krydda och vänd dem i olja och sambal oelek. Stek dem på båda sidorna. Salta och peppra. Låt burgaren vila på löken och ruccolasalladen. Avsluta med brödets överdel. För alla chiliälskare finns här goda möjligheter att styra över smaken och göra maten riktigt rivig - pensla på massa sambal oelek så är saken biff.

This is so hot!

Hoppas att ni har haft en bra helg allihop! Nu ska jag också sova så att jag är fit for fight i morgon när vi drar vidare på vårt äventyr!

Sov så gott alla fina läsare.

Godnattkram från Börje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0