Filminspelning och bra utflyktsmat



Som ni kanske kommer ihåg från vår to do-lista så är det alltså filminspelning som gäller idag. Jajemän, nu är satsningen igång ordentligt och vi är redo att ta steget ut i den rörliga bildens spännande värld.

Vi trotsar snökaoset och tar oss till Sergels Torg för några timmars intensivt jobb. Naturligtvis laddar vi upp lite extra med god och mättande utflyktsmat. Man kan inte spela in film när man är hungrig, då kanske magkurret kommer med.

Börje gick upp en halvtimme tidigare än mig och överraskade mig med att ha svängt ihop en matsäck med en av mina favoriter - köttbulleklassiker i grovt bröd!

Jag är ju inte den som är den, så naturligtvis delar jag gärna med mig av receptet till er läsare:

Köttbulleklassiker med grovt bröd
4 st. grova korvbröd från Korvbrödsbagarn
16 st. köttbullar (färdiglagade)
200 g rödbetssallad (färdiglagad)
Gurka
Isbergssallad
Alfalfagroddar
1 knippe persilja

Lägg fyra klickar rödbetssallad i brödet. Fyll på med fyra stekta köttbullar (kalla går också bra) och lägg i önskad mängd gurkskivor, salladsblad och ett par tussar groddar. Finjustera med persilja.

Bon appétit från Orvar

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter gott, ska prova det i helgen när vi ska på utflykt med barnen och deras kompisar.

2010-11-25 @ 14:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0